11 Mart 2010 Perşembe

Emre Koşuyor,Basıyor,Çalışıyor...Daha ne yapsın çocuk ?


En sonda söylemem ,hatta belki hiç söylememem gerekeni en başta söyleyim : Emre'nin gelişini hala kabul edemeyenlerdenim. Futbolunu ,tarzını Galatasaray'da oynadığı dönemde "itici"  bulurdum,hala fikrim değişmedi !

Ancak bir konuda yanıldım,1 maç oynar 3 maç sakatlanır yatar diyordum.Aragones döneminde beni utandırmadı ama bu sene yanıldığımı kabul ederim.

Konu,benim onu beğenip beğenmemem değil,farklı bir şey ,anlatmaya çalışayım...

Alex Fenerbahçe formasını bıraktığı günün akşamı tüm rakiplerimiz küçük çaplı bir karnaval yapacaklar.Tarafsız(!) futbol duayenleri çok değil 6 ay sonra, "Fenerbahçe'den tez gitmeli" fikirlerini "yeri doldurulamadı" ya çevirecekler...

Neymiş,Alex koşmuyormuş !

Alex koşmuyor diyenlerin yarısı kötü niyetlidir,diğer yarısı da kendi fikrini üretmek yerine "kopyala yapıştır" fikirleri tercih edenlerdir.

-Alex koşmuyorsa o kadar golü nasıl atıyor ?
-Efendim adam çok yetenekli...
-eee
-Nasıl vuracağını biliyor,koşmasa da golü atıyor.
-Orta sahadan ,ceza yayı üzerindeki oyuncu ile duvar pası yapıp 4 saniyede kale önünde bitip golü atan adam nasıl koşmuyor ?
- Abi o başka...

Alex'in eksiklerini bulmak konusunda ihtisas sahibi olanlar da var.

-Abi büyük futbolcu olsa Milan'da oynardı.
-Ümit Davala oynadı ,o büyük futbolcu mu ,kriter bu mudur ?
-Abi o başka...

Alex hücüm pres yapmıyor de,Alex savunmaya gelip adam kovalamıyor de,ona sözüm yok zaten.

Bir adam senede 25 civari gol-asist yapıyor ama cümlenin ilk kısmındakileri yapmıyor desen,bu ülkede adını sormadan 10 M Euro verecekler var !

Fenerbahçe,Rıdvan'ın kaleci ile karşı karşıya geldiğinde kalecinin sağından atıp solundan geçtiği takımdır(87-88 trabzonspor)

Taraftar estetiğin ayaklarına gül döker ama o gün değil ,"ah abi Rıdvan'ı hatırlar mısın? sofrasında o iç çekişi ile yıllar sonra o işi yapar.Öncesinde Rıdvan bile canı isteyince oynayan,geriye gelmeyen,şahsi oynayan adamdır.

Son yıllarda taraftar "kazanıyoruz ama oynadığımız oyun bizi tatmin etmiyor" öğretilmiş snopluğu ile "koşan,basan,hırs yapan,isyan eden" adamları aradığını söyleyen bir yapıya "sığınmıştır" Mesela Demirkol ,"Alex yerine Ayman olsa" dediğinde "tabii ya.." diyen Kanaryalar az değildir.

"Kazan kaybet fark etmez,yeter ki o forma ıslansın" diyerek koşan adamları haddinden fazla yüceltmenin anlamsızlığını nasıl fark edeceğiz bilemiyorum.

Güiza'yı ıslıklamayalım tabii (gitmesi için her daim dua edelim ,o ayrı) ama taça çıkmakta olan topu kovaladı,anlamsızca hücüm presler yaptı diye adına tezahüratlar yapmanın zevzekliğini de en azından bir yere not edelim,düşünelim...

Emre , "çok koşuyor,basıyor,hakeme diklenip hakkımızı arıyor" sevdasında olanların en canlı kanlı örneği.

Cristian,Selçuk,Josico,Maldonado gibi hücuma katkı konusunda SSK memuru gibi "benim yetki alanıma girmiyor" diyen bir adamın yanında oynayan ikinci orta göbek adamından beklentim de gol veya gol pasları...

Emre'nin lig karnesi 1 Gol 3 Gol pası ,avrupa'dakileri de eklersek 2 gol 4 gol pası yapıyor.

-Abi yani üretken değil mi diyorsun ?
-Dedim bile
-Sen taktığın için öyle diyorsun.Efsanelerden oldu ya,çok hırslı
-Efsane forma mı giymiş ?
-Yok abi çok koşuyor falan ya.Taraftar onda Fenerbahçe Ruhunu buluyor ..
-Halil Üner,Alpay,Fatih,Tümer,Emre...Elimde olsa Fenerbahçe maçlarını seyretmelerini dahi engellerim.
-Abi yapma ya,Arda bile onun gibi orta saha oyuncusu bizde yok demiş
-Arda demişken "Fenerbahçe maçları çok eğlenceli ve çekişmeli geçiyor" diyen Arda'dan mı söz ediyoruz ?
-Abi o başka tabii

Netice :Emre koşuyor Alex koşmuyor !

4 yorum:

Sekhranikos dedi ki...

Emre ve beraberinde saydığın tüm isimlerde sonuna kadar haklısın ne denir. Ağzıyla kuş tutsa rakipde ikende bizde ikende sevmediğim adamlardır ki buna mustafa doğanda eklidir benim listemde.

Futbolu atletizm sanan kitle için emreden ve guizadan ve benim için -biraz ters düşüyor kitleye- tuncaydan zevk alınabilir ama ben şöyle bir seçenek olsa 10 alex? veya 10 emre? o takımın maçı kafadan kaybedeceğini bilsemde 10 alexi seçerim. Fenerbahçeyi tutma sebebim alex ve muadili adamları bana izlettirme imkanının daha çok olmasıdır.

Haliyle bu sene kötü feneri bırakıyorum gibi bir ihtimal sözkonusu olamıyor benim için. Ellerine sağlık hakikaten güzel analiz olmuş. Alexime dokunmasınlar.

Bu arada demirkol alexin yerine ayman dedimi? hakikaten dedi ise o kendi soyadı ile imtihan olsun ne diyim:)

mozlu dedi ki...

Cristian,Selçuk,Josico,Maldonado gibi hücuma katkı konusunda SSK memuru gibi "benim yetki alanıma girmiyor" diyen bir adamın yanında oynayan ikinci orta göbek adamından beklentim de gol veya gol pasları...

Bu kısmına bayıldım..Emre'ye biraz haksızlık olmuş be abi...

Behçet Üstün dedi ki...

"Halil Üner,Alpay,Fatih,Tümer,Emre...Elimde olsa Fenerbahçe maçlarını seyretmelerini dahi engellerim."

Oktay'ı da katmak gerek...
:)

Bozkurt K.Yılmaz dedi ki...

sekhranikos ,demirkol'un böyle bir yorumu da var.Konu Fenerbahçe olunca saçmalamak objektiflik oluyor malum.

mozlu,emre'ye haksizlik yok,onun bizim formamizi giymesi,hakan şükür abisinin ona destegi falan asil bize haksizliktir :-)

behçetiğim,oktay'i daha ziyade erhan albayrak,ismail gulduren, yasin cakmak falan gibi fuzuli transfer edilen ve silikliği ile iz birakanlar kategorisine sokarim.tabii onlarin da seyretmelerini dahi engellemek gerekir :-) oktay'ın Fenerbahçe maçlarına yorumcu olması ise camia ayıbımız...